Wednesday, 23 May 2012

Bonjour poezie

Azi sunt restanţier la realitate 
şi-am buchisit şi-am repetat,
am făcut tot ce scria în manual,
dar nu se lipeşte de mine,
m-am uns cu miere de salcâmi,
mi-am pus magneţi în buzunare,
am pus capcane, am devenit ascet,
am privit până m-au durut ochii
dar tot orbii pe spinările cocoşaţilor
răsucind frânghii de ceară am văzut.
Am fost la oculist, la filosofii din piaţă,
m-am strâmbat în oglindă, am scos limba,
am dat drumul la apă.
Îndeajuns, din chiuvetă curgeau trandafiri,
nici nu am timpul să mă mir,
timpul meu e să stau în coate
o vară întreagă privind cum creşte iarba
şi s-o tai câinilor fără stăpân.
Poate că trec la toamnă,
tocmai bine să tremur de frig
dacă tot se scutură plopii
cu frunze de roşu argint

dar am tras biletul câştigător
o fată cu ochii albaştri, fără de nori,
cu ea am să repet anul şi anul şi anul
adio şcoală, salut zbor.

A.C.

No comments:

Post a Comment