Friday, 2 September 2011

În câte feluri vine toamna

A venit toamna! Scutură galben frunze peste ziua prea scurtă, plimbă liniştea între două rafale de ploaie căutând o tristeţe ameţitor de castanie şi-şi luminează a taină miezul de zi peste pădurea ce-a înghiţit de dimineaţă o ceaţă purpurie. Se-ntinde leneş din toate ramurile neştiind cum să scape de bruma timpurie azvârlind o rază piezişă de soare peste o vrabie ce-şi cheamă perechea în cuib cu o voce înăbuşită în văluri. A venit toamna! Uitasem în câte feluri ştie să vină. Uitasem în câte feluri ne ţinem de mână tăcând despre ea sub paşi tulburând poteci foşnitoare. Vii?

Vin. Şi am venit cu toamna luând cu noi salutul nostru! Şi la întâlnirea noastră sub teiul ce-şi aprinde frunzele în lumânări nu venim singuri. Eu aduc rândunici rătăcite ce-şi caută stolul tremurând în palmele mele ca inimi mici şi le las să-ţi zboare prin păr răvăşindu-l mătase de somnul lunii albăstrite de ochiul tău iezer încreţit de boarea unui gând .Tu ai venit cu un cocor cu aripi lăute, trist, îndreptându-şi ciocul spre cuibul din nucul bătrân, pustiu acum. Şi odraslele lui ţi se încurcă printre picioare, încearcă să te apuce şi să te ridice, să te ia cu ei spre ţările calde. Tu însăţi ţi-ai întins braţele până ai cuprins soarele şi l-ai tras jos pe pământ şi a curs raze alei prin pădurea uitată. Ne aşteaptă să îi numărăm frunzele până când ameţiţi în numărătoare, frunzele devin săruturi înroşite şi galbene şi cădem cu ele pe pământul deschis până în străfunduri de iarnă. Ce ne e toamna de ne facem dealuri şi bruma părului meu se aşează la picioarele tale desculţe? Te încalţ cu frunzele toamnei să îţi aşezi punte trecând peste pârâul mângâierilor mele.
Te zbor cu zborul cocorilor ce se-ndreaptă unghi spre ţările calde din surâsul tău, te învelesc cu braţele pline de soare în nopţile ce plâng cu lacrimi reci peste o lună neterminată, te visez visându-mă cu ochii ce ţi s-au castanit aşteptându-mă. Uitasem în câte feluri vine toamna. Nu-mi amintesc decât cum vii tu! Şi când ajungi începem să numărăm:
SE-ptembrie, OCT-ombrie, NOI-embrie. NOI!

No comments:

Post a Comment