Wednesday, 8 June 2011

Rup literă cu literă ca într-un joc cu petale

Odilon Redon: Eye-Balloon 1878; Charcoal

 Uneori se întreba dacă el o înţelege, se întreba dacă felul în care o vedea i se potriveşte. Se privea în privirea lui răsucindu-se pe toate părţile de parcă s-ar fi privit în oglindă. Îi venea să rupă cuvintele ce i le spunea, să rupă literă cu literă ca într-un joc cu petale de floare „Mi se potriveşte, nu mi se potriveşte, mi se potriveşte, nu mi se potriveşte, mi se potriveşte... ” ca şi cum sensibilitatea ei ca un bob de ploaie agăţat de-un colţ de frunză s-ar fi spart cu zgomot în neliniştea ce-o aducea cu el. Răsturnase întregul ca să o recompună din nou înţelegând-o şi o privea în suflet ca într-un decolteu adânc încercând să adune laolaltă restul. Îi venea să-şi tragă fermoarul sufletului până sus să nu o mai privească niciodată atât de risipitor, iscoditor, ademenitor.
© Drum în doi, capitolul III, 2010

No comments:

Post a Comment